Olen laaja-alainen erityisopettajana Keinumäen koulussa Espoossa (Jorvin sairaalakoulu). Toimeeni kuuluu työskentely konsultoivana erityisopettajana Espoossa. Olen YK:n yliopiston UNU:n Regional Centres of Expertise on Education for Sustainable Development (RCE) Espoo verkoston koordinaattori. RCE Espoo sai jäsenyyden tammikuussa 2011.
Kiinnostukseni niin opettajana ja RCE verkoston jäsenenä liittyy kestävän kehityksen kasvatukseen ja koulutukseen ja kestävään elämäntapaan arjessa. Minua kiinnostaa erityisesti, kuinka transformatiivinen oppiminen mahdollistuu ja millä keinoin. Osallistuin Sitran Kestävän kehityksen kouluttajat ohjelmaan keväällä 2017 . Tein ohjelmaan kuuluvan kokeilun ja lopputyön Intuitiosta.
Erityisopettaja, konsultoiva erityisopettaja
Keinumäen koulu, Espoon kaupunki
Kasvatustieteen maisteri
Jäsen
marinuutinen(at)gmail.com
Immonen, P. & Nuutinen, AM. (2014). Exploring the Synergy between Education for Sustainable Development and the Delivery of Quality Education in Finland. Published RCE Bulletin, December 2014.
(Results published also in Laurie, R., Nonoyama-Tarumi, Y., Mckeown, R., & Hopkins, C. (2016). Contributions of Education for Sustainable Development (ESD) to Quality Education: A Synthesis of Research. Journal of Education for Sustainable Development, 10(2), 226-242.)
Nuutinen, A.M. (2007). Master’s thesis: How did the fifth graders master core concepts of biology in SCIS program. Faculty of Behavioral Sciences. Department of Applied Sciences of Education. University of Helsinki.